Jadilah Orang Yang Sentiasa Jujur

Setiap Jejak Akan Tetap di Balas..Jgn Risau Ok

Biar Gambar Berbicara

Friday, February 18, 2011

Sambutan Maulidur Rasul SK Sulaiman 2011


MAJLIS SAMBUTAN MAULIDUR RASUL 1432H
SK SULAIMAN
7.40-10.40 pagi


18 Feb 2011- Sekolah Kebangsaan Sulaiman telah mengadakan Majlis Sambutan Maulidur Rasul 1432H.Kali ini sambutan lebih meriah berbanding tahun sebelumnya.Pada sambutan kali ini, kelihatan pelbagai sepanduk hasil kreativiti murid-murid bersama guru kelas masing-masing. Sepanduk yang kreatif dan cantik akan dinilai oleh juri khas. Kelas yang berjaya menghasilkan sepanduk yang cantik dan kreatif akan mendapat hadiah lumayan.

Pada jam 7.40 pagi, taklimat telah disampaikan oleh Ustaz Aris Hazlan bin Ismail selaku Ketua Perarakan untuk kali ini.Sebelum ni dia juga lah..Hehe..Perarakan ini disertai oleh semua murid-murid Islam tahun 1-6. Manakala laluan perarakan pada tahun ini juga ada perubahan.Perubahan tersebut ialah laluan perarakan dipanjangkan lagi KILOMETER nya..Maknanya jauh sikit la dari tahun lepas.Walaubagaimanapun, sambutan kali ini amat meriah dengan kehadiran sepanduk-sepanduk, poster-poster dan penglibatan murid dan guru amat menggalakkan.

Untuk tahu aktiviti selanjutnya.Mari kita lihat rentetan sepanjang Sambutan Maulidur Rasul SK Sulaiman 2011---->>

PERSEDIAAN SEBELUM HARI PERARAKAN
Ustaz Nazari membantu murid dalam mengahasilkan sepanduk Sambutan Maulidur Rasul

Penglibatan murid-murid dan guru amat menggalakkan
HARI PERARAKAN SAMBUTAN MAULIDUR RASUL 1432H
Gambar Atas Dari Kiri: Cikgu Rosdi,Cikgu Wan Mahassan (GPK Pentadbiran), En. Azor (GB Sk Sulaiman), Cikgu Wan Huzairul, Cikgu Rosnizal, Cikgu Khairul Anuar (Praktikum)
Kerjasama daripada pihak Polis bagi memastikan segala pergerakan lalu lintas berjalan dengan lancar semasa perarakan diadakan.


Ustaz Al-Hisyam melaungkan selawat sambil mengawal murid-murid Pra-sekolah

Antara sepanduk yang dihasilkan untuk dinilai oleh juri


Murid dan Guru Kelas bergambar dengan sepanduk hasil kreativiti bersama

P/s: Semoga Tahun Depan Akan Dapat Dikekalkan Lagi Seperti Ini.
Teringat Dulu Zaman Sekolah Rendah Kat Rompin..Sedang Berarak dijalan raya,
Ada plak org gila duk menari bogel kat tengah jalan..Haha..

5 comments:

misznanarizal on February 19, 2011 at 8:19 PM said...

besnya waktu sekolah dulu..nanti bila sy dah g praktikum boley la rasa semula pengalaman2 ni semua =)

Warna Warni Kehidupan on February 19, 2011 at 10:41 PM said...

wah best nye zaman2 sekolah dulu..hurmm...

eca-littleorange on February 20, 2011 at 8:55 PM said...

rindunye nak berarak.. dulu time kecik kecik (sekolah rendah) mesti ad perarakan macam ni..

gr_bandito on February 20, 2011 at 10:21 PM said...

Tu la pasal..mmg syok berarak cam ni..Zaman sekolah rendah mmg best..

Seri Bahasa on February 21, 2011 at 7:32 PM said...

banyaknye sepanduk tu cikgu...ada yang kena ke...kalau diingatkan syoknye zaman kecik2 dulu.

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin
 

j-QAF Sk Sulaiman Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template