Jadilah Orang Yang Sentiasa Jujur

Setiap Jejak Akan Tetap di Balas..Jgn Risau Ok

Biar Gambar Berbicara

Monday, July 5, 2010

HATI-HATI SELIPAR ADA NAMA ALLAH!






Perhatian kepada semua warga pendidik. Tolong sampaikan kepada pelajar-pelajar kalian supaya berhati-hati ketika membeli kasut atau selipar. Jangan beli ikut dan je... Nampak lawa sikit, branded, maka beli. Tengok dulu apa yang tertulis dan terlukis padanya.
Lihat gambar selipar di atas. Walaupun ia sebenarnya logo buaya, tetapi apabila dilihat dari arah yang bertentangan, ia membentuk tulisan alif lam lam ha, siap dengan sabdunya lagi. Nak kelirukan orang, alif dan lam pertama itu dikembarkan.
Patutnya pihak berkuasa dalam bidang berkenaan kena ambil tindakan segera.
Selipar ini kami temui dalam program KBS untuk murid2 tahun 4 dan 5 minggu lalu. Berbelas-belas orang pelajar memakai selipar jenama yang sama.

7 comments:

Syifa Aulia on July 5, 2010 at 2:08 PM said...

parah!!!!!

K2r~90 on July 14, 2010 at 7:56 PM said...

bahaye neh!!!

maisyah on July 20, 2010 at 12:14 AM said...

Ya tuhan..
serius kami dari Sabah pun perasan ni selipar. ada kerabat keluarga yg balik dari KL bawa oleh2 selipar nila..x pakai trus daa...
Betul la ni eh...?
Abis tu camana la sudah ni..?

ibu WaWa on July 22, 2010 at 6:02 PM said...

pandai sungguh mereka berselindung di sebalik gambar...

HidrogeN on July 24, 2010 at 6:35 PM said...

thanks for sharing..pihak penguatkasa mesti jalankan tugasnya dengan tegas dan pantau masalah ni sebaik2nya

IMPIAN HANDAL on August 28, 2010 at 2:03 PM said...

aku conpius cket...napa yg kecoh nie hanya masyarakat jer...napa piahk yg berwajib tk mengeluarkan fatawa bahawa kasut nie haram penggunaannya.....or just kita jer nie yg berimiginasi tggi???????????????

akubiomed on October 9, 2010 at 1:33 PM said...

Pada pandangan saya kesilapan cetak logo tidak disengajakan kalau ada menimbulkan syak jangan beli langsung

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin
 

j-QAF Sk Sulaiman Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template