Jadilah Orang Yang Sentiasa Jujur

Setiap Jejak Akan Tetap di Balas..Jgn Risau Ok

Biar Gambar Berbicara

Thursday, February 11, 2010

KEM BESTARI SOLAT BERMULA


Apa khabar warga j-QAF seluruh Pahang? Apa khabar sahabat-sahabat seluruh Malaysia? Dah mula KBS ke? Alhamdulillah SK Sulaiman telah melaksanakan Kem Bestari Solat bagi kali pertama untuk pelajar sulung j-QAF, iaitu pelajar tahun 6.

Kehadiran yang melebihi 90% amat membanggakan kami. Bagaimanapun kami turut mendapat kerjasama daripada guru-guru lain khususnya team Bimbingan dan Kaunseling sekaligus menjadikan KBS kali ini sebagai program 2in1. KBS dan Motivasi. Lantas digabungkan menjadi Kem Ibadah dan Motivasi Kecemerlangan.

Berikut sebahagian gambar aktiviti yang sempat kami rakamkan pada 5 dan 6 Februari lalu.

Kuliah Maghrib oleh Tuan Zamri Basri berkaitan kepentingan Qiamullail

Diikuti dengan motivasi Tuan Haji Aris Hazlan Haji Ismail bertajuk, "Formula Menuju Kecemerlangan." Slot ini turut dihadiri oleh pelajar-pelajar India dan Orang Asli.

Jadual qiamullail yang dirancang ialah bangun pukul 4.30. Mula qiam pukul 5.00 pagi. Tapi dengan penuh semangat, para peserta mula bangun jam 3.00 pagi diketuai oleh Mujibur Rahman... Kesian Ust Hisyam, tak dapat tidur nyenyak...

Doa dipanjat kehadrat Ilahi... Moga beroleh keampunan dan rahmat-Nya
Zikir dan istighfar penuh kesyahduan mengusik jiwa anak-anak yang bersih ini...
Setelah sang mentari menjenguk alam, tiba giliran En Rosnizal untuk me'ragging' para peserta menerusi aktiviti riadhah...
Panitia Pendidikan Islam, j-QAF, Bina Insan dan Bimbingan dan Kaunseling mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang terlibat menjayakan kem kali ini.
Syukran wa ilal liqa'

1 comments:

hans on February 17, 2010 at 12:59 AM said...

bagus kem nih

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin
 

j-QAF Sk Sulaiman Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template