Jadilah Orang Yang Sentiasa Jujur

Setiap Jejak Akan Tetap di Balas..Jgn Risau Ok

Biar Gambar Berbicara

Thursday, October 8, 2009

LADAP Bersama Panitia Agama Islam


8 Oktober...Cakna Sk Sulaiman kembali lagi..Hari memang hari yang teramat sibuk..Mana tak nya..Sk Sulaiman didatangi oleh 2 orang pegawai dari Bahagian Teknologi Pendidikan..Semua guru bertungkus lumus bagi mencantikkan lagi kawasan-kawasan yang akan menjadi tumpuan.

Pada sebelah petangnya pula..Panitia Agama Islam mengadakan LADAP yang mana akan dibentangkan oleh Ustaz Mohamad Zamri bin Basri..Ustaz Zamri ini merupakan Jurulatih Utama Pendidikan Islam dan Jurulatih Kebangsaan Sukatan Pelajaran Pendidikan Islam & Tranformasi Pemulihan Jawi Program j-QAF KPM..Ustaz Zamri juga merupakan guru di SK Sulaiman.

Bengkel LADAP kali ini adalah berkaitan dengan Instrumen Penilaian Pendidikan Islam..Seramai 13 orang guru pendidikan Islam Sk Sulaiman yang hadir..Program bermula pada pukul 2.00 petang dan berakhir pada pukul 5.00 petang. Bengkel ini diadakan adalah untuk mengetahui dan membuat soalan berdasarkan instrumen-intrumen yang telah ditetapkan..Taklimat yang disampaikan oleh Ustaz Zamri selama 40minit selepas itu semua guru-guru Pendidikan Islam dibahagikan kepada beberapa kumpulan dan diberikan tugas untuk membuat soalan Pendidikan Islam, Jawi dan Bahasa Arab.

Semoga bengkel yang telah diadakan pada hari ini akan lebih memantapkan lagi semua guru-guru pendidikan Islam dalam melibatkan diri dalam menguasai kemahiran ICT>





P/s: Masa duk dalam bilik gerakan ni
Kawe rasa sejuk betul..

3 comments:

tice on October 9, 2009 at 1:14 PM said...

LADAP kat skul tice semua guru WAJIB hadir..Tak kira apa option dan LADAP yang melibatkan panitia berlainan option..kecuali ada hal penting yang tak dapat dielakkan tapi bersyarat..kene ada surat tunjuk sebab di atas ketidakhadiran..

Bila difikir-fikirkan sekali lalu,memang bagus coz dapat menambahkan ILMUs dalam bukan bidang kita..Guru-guru buka option Agama Islam dapat menimba ilmus AGAMA..masa LADAP P.I.

Bagi guru-guru j-QAF,GPI,ARABIC,BM dapat pula menambah ILMUS BI kalau ladap BI diadakan...PERKONGSIAN ILMUS yang digalakkan dalam ISLAM..

Kat skul ustaz macam lein jer kan? Yime LADAP Agama Islam...hanya guru Pendidikan Islam jer hadir kan?

Tapi tak kisah kan ustaz?Lain padang,lain pulak jenis-jenis belalang nyer kan?Apa-apa pun objektif tetap tercapai kan?Untuk menyampaikan ILMUs..ALHAMDULILLAH

Floral Cakes on October 15, 2009 at 1:57 AM said...

semoga guru guru semua lbh mantap lagi...

nada said...

saya nadia hanim dr sk wangsa maju seksyen 2,apa abm yang menarik digunakan waktu mengajar pemulihan jawi.buntu saya memikirkannya.boleh tak hantar kat emel saya nada7869@yahoo.com

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin
 

j-QAF Sk Sulaiman Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template