Jadilah Orang Yang Sentiasa Jujur

Setiap Jejak Akan Tetap di Balas..Jgn Risau Ok

Biar Gambar Berbicara

Saturday, October 24, 2009

Kem Bestari Solat Tahun 4


23hb Oktober 2009- Panitia Agama Islam dan Guru-guru j-QAF telah mengadakan KemBestari Solat Tahun 4.Program bermula pada jam 2.30petang dan berkumpul dibilik j-QAF untuk pembahagian kumpulan..Aktiviti ini dihadiri oleh semua guru j-QAF dan GPI bagi melancarkan perjalanan program pada petang tersebut.

Manakala kehadiran murid boleh dikatakan 90% yang hadir dan terlibat.Kepada murid yang tidak hadir mereka dikehendaki untuk memberikan surat tunjuk sebab..Pada jam 3.00petang murid akan menjalankan aktiviti LDK (Slot Bacaan dalam sembahyang)..Alhamdulillah semua murid dalam kumpulan saya semuanya boleh membaca dan mengingati apa yang mereka baca.Diharapkan murid-murid dari kumpulan yang lain dapat mengambil peluang ini untuk memantapkan lagi bacaan mereka..Selepas itu jam 4.00petang semua murid mengambil wudhuk (Amali Wudhuk) dan seterusnya megerjakan solat Asar yang mana imam ialah Ustaz Nazari bin Mansor.

Setelah selesai sahaja Solat Asar berjemaah..Semua murid ditayangkan video yang bertajuk Sakaratul yang mana video ini adalah Edisi Bahasa Arab tetapi telah di edit sarikatanya kepada Bahasa Melayu oleh Ustaz Ari Hazlan..Habis sahaja tayangan semua murid dijamu dengan jamuan ringan untuk mengisi perut mereka yang sudah berkeroncong..Huhu..




MASA UNTUK MEMBERI KOMEN..Jom..Jom..






13 comments:

Rihar Diana(dhana) on October 24, 2009 at 4:53 PM said...

assalamu'alaikum
salam sahabat
ehm..postingan bagus banget,sangat memberikan inspirasi dan motivasi yg menggugah..thnxs ya..good luck ya..
wass..wr.wb

Seri Bahasa on October 24, 2009 at 6:10 PM said...

bimbingan dan motivasi yang amat baik sekali. ibarat kata pepatah melayu; nak melentur buluh, biarlah dari rebungnya.

surisarawak on October 24, 2009 at 8:21 PM said...

memang bagus sekali kem bistari solat ni,klu boleh dibuat dgn lebih kerap lagi supaya jenerasi baru dpt memahami dan mendalami solat dgn betul..

j-QAF SK SULAIMAN on October 24, 2009 at 9:19 PM said...

Kem Bestari Solat ni buat selalu..
4 Kali setahun bagi tiap2 tahun..
Tahun 1= 4 kali setahun
Tahun 2= 4 kali setahun
Tahun 3= 4 kali setahun
Tahun 4= 4 kali setahun
Tahun 5= 4 kali setahun
Tahun 6= Belum ada j-QAF lagi..

Tahun depan baru ada j-QAF tahun 6..

izakhairi on October 24, 2009 at 10:54 PM said...

Assalamualaikum Ustaz,

Sesuatu perkara yang baik yang hendak dilakukan, pastinya akan dipermudahkan oleh Allah.
Teruskan untuk melakukan yang terbaik demi Allah

tice on October 25, 2009 at 11:53 AM said...

TAHNIAH3...KBS telah dilangsungkan dengan jayanya dengan USAHASAMA dan GABUNGAN TENAGA para j-QAFFERS + GPIs...alhamdulillah..Boleh dijadikan contoh kepada skul lain..(GABUNGAN GURU AGAMAs yang MANTOP ukhwahs nyer di skul ustaz)

Bagus3!!!Undang-undang yg skul ustaz implementkan pun boleh diHIGHLIGHTkan kat skul lein..Budak-budak kene bagi surat tunjuk sebab di atas keuzuran menghadirkan diri ke KBS...macam guru yg x hadir LADAP kene buat..

Semoga pada tahun depan dan seterusnya....kehadiran KBS akan dpat dimaintainkan 100%..Insya-Allah

DaliaLiyana on October 25, 2009 at 10:22 PM said...

semoga usaha murni ini diteruskan..amin.

ahmad humairi on October 27, 2009 at 12:34 PM said...

salam,
bagus,
mak bapak x yah ajar lagi...
cekcikgu dah bertungkus lumus...kan...kan...

CINTAMANISZ Lite on October 28, 2009 at 3:52 PM said...

cikgu...kot ye pong..jgn ler amek gambar budak2 ni tgh solat dari depan2 dorang..tak khusyuk ler depa tu nak smayang..hehe..

saliena on November 3, 2009 at 1:49 PM said...

Assalamualaikum...
teringat kenangan jd faslitator kem bstari solat d SK Janda Baik dl..ape kate wat kem bstari peringkat daerah bentong...gabungan skolah...mst tmbh meriah n menarik.

ai on November 4, 2009 at 10:27 AM said...

A'ah, Kt skolah anak aku pon selalu wat Kem Bestari Solat. Syukur sgt, disamping didikan abah & cikgu2 kat skolah dia 'jaga' sungguh solatnya...

thanks cikgu cikgi!!! :)

Anonymous said...

I everу timе emailed this wеbsite post
page to all my contacts, ѕince if like to reaԁ it after that my frіends will too.


Stop by my blog - payday loans

Anonymous said...

For most recent informatiοn yоu hаve tο pay a quiсk νіsit wοrld-wіde-web аnԁ on internеt I
found this websіtе aѕ a mοѕt eхсellent web site foг hottest updates.


Stоp by my blog post: New Bingo Sites

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin
 

j-QAF Sk Sulaiman Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template