Jadilah Orang Yang Sentiasa Jujur

Setiap Jejak Akan Tetap di Balas..Jgn Risau Ok

Biar Gambar Berbicara

Sunday, September 6, 2009

Sudah Bersediakah KITA?


Rakan2 Blogger yang Baik Hati..Jgn Lupa Komen Tau


1) Penaklukan Baitulmuqaddis.

Dari Auf b. Malik r.a. katanya,Rasulullah s.a.w
telah bersabda:
"Aku menghitung 6 perkara menjelang hari
kiamat." Baginda menyebutkan salah 1
diantaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis."
- Sahih Bukhari

~ dah jadi dah...


2) Zina bermaharajalela.
"Dan tinggallah manusia2 yang buruk, yang
seenaknya melakukan
persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada
zaman mereka inilah
kiamat akan datang." - Sahih Muslim

~ dah nampak dah...

3) Bermaharajalela alat muzik.
"Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh,
rusuhan & perubahan muka". Ada yang bertanya
kepada Rasulullah; "Wahai Rasulullah bila hal ini
terjadi?" Baginda menjawab: "Apabila telah
bermaharajalela bunyian(muzik) & penyanyi²
wanita" - Ibnu Majah

~ S'pore Idol, Malaysian Idol, Akademi Fantasia,
Anugerah²...

4) Menghias masjid & membanggakannya.
"Di antara tanda2 telah dekatnya kiamat ialah
manusia bermegahan dalam mendirikan masjid" -
Riwayat Nasai.

~ memang dah nampak dah...

5) Munculnya kekejian, memutuskan kerabat & hubungan dengan tetangga tidak baik.
"Tidak akan datang kiamat sehingga banyak
perbuatan & perkataan keji, memutuskan
hubungan silaturahim & sikap yang buruk dalam
tetangga." - Riwayat Ahmad dan Hakim.

~ ada anak tak mengaku ada mak/bapak pasal
malu...

6) Ramai orang soleh meninggal dunia.
"Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah
mengambil orang2 yang baik& ahli agama di muka
bumi, maka tiada yang tinggal
padanya kecuali orang2 yang hina & buruk yang
tidak mengetahui yang makruf dan tidak
mengingkari kemungkaran" - Riwayat Ahmad

~ boleh kira berapa jer para ulama' yg tinggal...

7) Orang yang hina mendapat kedudukan terhormat.
"Di antara tanda semakin dekatnya kiamat ialah
dunia akan dikuasai oleh Luka' bin Luka'(orang
yang bodoh & hina). Maka orang yang paling baik
ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh
2 orang mulia" - Riwayat Thabrani

~ George Bush, Ariel Sharon....

8) Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja.
"Sesungguhnya di antara
tanda2 telah dekatnya hari kiamat ialah
manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada
orang lain kecuali yang
dikenalnya saja." - Riwayat Ahmad

~ jiran sesama islam pon tak bertegur sapa...

9) Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang.
Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a. "Di antara
anda² telah hari kiamat ialah akan muncul pakaian²
wanita & apabila mereka memakainya keadaannya
seperti telanjang".

~ fesyen zaman skarang (tube, spaghetti strap, g-string etc.)...

10) Bulan sabit kelihatan besar.
"Di antara tanda2 telah dekatnya hari kiamat ialah
menggelembung
(membesarnya) bulan sabit." - Riwayat Thabrani

~ tak caya gi tengok...

11) Banyak dusta & tidak tepat dalam menyampaikan berita.
"Pada akhir zaman akan muncul pembohong2
besar yang datang kepadamu
dengan membawa berita2 yang belum pernah
kamu dengar & belum pernah
didengar oleh bapa2 kamu sebelumnya, kerana itu
jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak
menyesatkanmu & memfitnahmu" - Sahih Muslim

~ try baca akhbar2 & majalah² yg popular skarang nie...

12) Banyak saksi palsu & menyimpan kesaksian yang benar.
"Sesungguhnya sebelum datang nya
hari kiamat akan banyak kesaksian
palsu & disembunyikan kesaksian yang benar." -
Riwayat Ahmad

~ tengok kes peperangan Iraq...

13) Negara Arab menjadi padang rumput & sungai.
"Tidak akan datang hari kiamat sehingga
negeri Arab kembali menjadi padang rumput &
sungai²" - Sahih Muslim

~ Dubai dah turun salji... Mina dah kene banjir...


Pernahkah kita tahu apa kejayaan Yahudi..
Mungkin ada yang tahu..Mungkin ada yang tak tahu..
Kalau mahu tahu..Clik Sini

14 comments:

zubair.. on September 7, 2009 at 1:01 AM said...

huh....sudh bersiapkah kita dgan kedatangan kiamat nanti..??hanya kta yang akn menyelamtkan di kita..

SasHa Lee on September 7, 2009 at 3:40 AM said...

sudah kah aku bersedia..akuh berdoa Allah memberi pentunjuk kepada aku..

g@dis blUr on September 7, 2009 at 8:37 AM said...

insaf sgt2...xsume tahu yg dunia hampir kiamat

cintalaila on September 7, 2009 at 11:10 AM said...

Semoga kita akan terus berada dilandasan yang sebenarnya..

amani on September 7, 2009 at 2:12 PM said...

Ya allah permudahkan lah kn aku serta klrga ku ku bersedia utk menuju kejayaan dan kesejahteraan di akhirat kelak.Sesungguhnya kau maha pengasih lagi maha penyayang.ssungguhnya berikan lah kami kebahagiaaan didunia ini dan kehidupan yg lebih sempurna diakhirat.

g@dis blUr on September 7, 2009 at 2:24 PM said...

byk yg xsedar...dunia hampir kiamat

surisarawak on September 7, 2009 at 2:27 PM said...

Agar menjadi peringatan serta membawa keinsafan bagi diri kita terutama diri saya sendiri...

fathiahRAIHANA on September 7, 2009 at 3:53 PM said...

knpa rmai ag yg ta sedar tnda2 jls cmnie ?

Amirul on September 7, 2009 at 3:57 PM said...

salah satu lagi sama islam pun bergaduh contoh parti pas dengan umno.

CINTAMANISZ Lite on September 7, 2009 at 4:19 PM said...

Ha'ah ler..bulan sabit dah tak jadi bentuk sabit. Skang dah jadi bentuk separuh bulat bulan je..

tice on September 7, 2009 at 6:46 PM said...

Bagi yang PEKA terhadap tanda-tanda QIAMAT alhamdulillah....Bagi yang masih belum MENYEDARI tentang kehadiran bunga-bunga QIAMAT, tu,mungkin hati mereka masih belum terbuka dan masih dalam keadaan tertutup dan sedang mengecapi KESERONOKAN yang tiada penghujungnyer..

Sama-samalah kita DOAKAN agar pintu hati mereka akan ALLAH buka satu hari nanti menjelang kedatangan HARI QIAMAT..InsyaAllah

cookie devine on September 8, 2009 at 10:18 AM said...

Cik Cookie hrp Cik Cookie masih kekal sprti hr ini dan lbh baik dr hr ini.

khaLifah feDi on September 8, 2009 at 12:06 PM said...

MAKASEH saling ingat-mengingati =p

zack3004 on September 8, 2009 at 2:23 PM said...

moga... umat islam lepas ini lebih peka...

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin
 

j-QAF Sk Sulaiman Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template